Khamis, 17 Disember 2009

Akhirnya......

akhirnya......kerja skolah aku siap...bukan main stres lagi masa tu....tapi...aku pandai bahagi masa antara main game,tengok tv,dan buat homework.haih...

sesiaper yang ader friendster....add lah sayer ok!!

Isnin, 14 Disember 2009

SeLaMaT DaTaNg 2010...

akhirnya...tamat juga tahun 2009.aku akan melangkah menjadi murid tahun 6 pada tahun hadapan.pada masa itulah....aku akan mnghadapi UPSR.begtu banyak sekali kenangan yang tidak dapat aku lupakan...cewah!!doakan sayer...MUHAMMAD HAZIQ...mendapat 5a pada upsr tahun hadapan...amin...

sekolah saya sekali lagi mencipta sejarah dengan 79 orang mendapat 5a tahu ini...tapi...bukan terbaik malaysia la....

Isnin, 30 November 2009

KiSaH HaRi RaYa AiDiLaDhA.......

aku mengikut ayahku ke tempat penyambelihan lembu....punya lah lama tunggu sorang mamat ni sebab dier pun ambik jugak bahagian lembu ni..akhirnya,datang jugak mamat ni..rupa2nya dier salah tempat...lembu direbahkan.kesian kat lembu tu......akhirnya...

lembu disembelih dengan ucapan bismillah........ader lah sorang budak ni....die hampir terpijak tahi lembu...nasib baik ader orang warning kat dier....selesai sudah menyembelih lembu....

balik rumah...para perempuan ambik alih...buat sup lahhhmacam macam ader.....
petang tu jugak,aku balik rumah.....

Isnin, 23 November 2009

HaRi RaYa KoRbAn DATANG LAGI!!!!!

hari raya haji datang lagi......kesian kat lembu-lembu kat kampung,jadi korban.innalillah....
tahun ni sayer diberi 2 pilihan drastik.samaada nak balik kampung kat terengganu atau kelantan...
dua-dua best..akhirnya,sayer memilih untuk balik kampung kat kelantan..banjir sana sini...bley mandi.....huhuhu.so,apapon...selamat hari raya...

Isnin, 21 September 2009

PeRtandingan KoIr........

Para cikgu yang melatih kami.....

latihan keras untuk berjaya!!!!!!!!






hari yang dinantikan sudah tiba...


alhamdulillah...kami mendapat tempat 1# & akan mara ke peringkat negeri..
terima kasih pada cikgu2 yang mengajar kami....tidak lupa pada cikgu hafiz yang bersusah payah
mengajar kami dan mencipta lagu koir kami.......



videoamacam best tak...



Hari Raya DaTaNg lagi.......

Hari raya datang lagi....tapi,hari raya tahun ni tak semeriah tahun lepas.bab bukan sumer sepupu sayer datang pader raya pertama.tapi pada hari raya kedua.pulak tu,sayer balik pader petang raya pertama.huhuhuhuhuhu.aperpon,sayer mengucapkan selamat hari raya.gambar2 terkini tentang hari raya sayer akan datang.....
nantikanlah....

Selasa, 18 Ogos 2009


Jumaat, 5 Jun 2009

bercuti di kampung

Cuti sekolah aku sekeluarga balik kampung di Kg Surau Haji Daud. Sebab mak sedara aku kawin. Seronok dapat berkumpul ramai2.

Mok Na & Pok Ari



Rombongan pengantin lelaki


Che Ma & Adik Najihah


Majlis akad nikah



Angah




Isnin, 25 Mei 2009


sajak hari guru..

Guru
kau adalah pelita yang menerangi hatiku,
tanpa kau..buat apa aku hidup tanpa cahaya ilmu...
kau...
menerangi hatiku dengan ilmu dan akhlak,
biarlah kamu terus bernyala,
didalam hatiku,
didalam hidupku,

terima kasih guru,
kerana terus bernyala dalam hatiku.....

Selamat Hari Guru to all teachers........

Khamis, 7 Mei 2009

Ini Satu Kisah...

Aku ader sebuah cerita yang bertajuk.....



kenangan semasa berkhemah!!

maser ni cikgu suruh kiterorang bersiap untuk aktiviti.ader sorang kawan aku ni dia bawak kasut sukan.mase die nak menyarungkan kasut die tu,ader 3ekor katak yang hidup dan
melompat-lompat masuk dalam khemah aku.maser tu aku tergelak sampai nak pecah perut.
pastu 2 ekor lagi katak masuk dalam khemah sebelah.die geram lalu ambik kayu dan buang
katak tu dan buang jauh-jauh.

Ahad, 15 Mac 2009

KEPADA PEMBACA

SESIAPA YANG MINAT BLOG SAYE..HANTARKAN KOMEN ANDA KE

mhz5198@yahoo.com.my atau muh.haziq98@gmail.com.......